اگر میخواهید Assassin’s Creed Shadows را مطابق با مسیر مورد نظر تیم خلاق بازی تجربه کنید، اکنون این امکان برای شما فراهم شده است.
انتخابهای بازیکن همیشه بخش بزرگی از مجموعه Assassin’s Creed بوده و این ویژگی در Assassin’s Creed Shadows نیز همچنان وجود خواهد داشت. با این حال، برای طرفدارانی که نمیخواهند درگیر انتخاب گزینههای مختلف گفتگو یا تصمیمگیری درباره روابط عاشقانه شوند، یوبیسافت یک ویژگی جدید به نام “حالت Canon” اضافه کرده است. این حالت به بازیکنان اجازه میدهد داستان بازی را بدون نیاز به انتخابهای شخصی تجربه کنند و انتخابها به طور خودکار برای آنها انجام میشود.
کارگردان Shadows، جاناتان دومونت، این ویژگی جدید را در یک گفتگوی ردیت (Reddit)، که با حضور سایر توسعهدهندگان بازی برگزار شد، فاش کرد.
دومونت توضیح داد:
“انتخابها بیشتر در زمان جذب متحدان و [رابطههای عاشقانه] با برخی از شخصیتها وارد بازی میشوند. از آنجا که جامعه طرفداران در مورد گفتگوهای شاخهای نظرات متفاوتی دارند، ما گزینهای به نام حالت Canon را در نظر گرفتیم که به شما این امکان را میدهد تا بازی را با انتخابهایی از پیش تعیینشده تجربه کنید. هدف ما این است که بازی برای همه لذتبخش باشد.”
مقیاس Shadows مشابه Origins خواهد بود
دومونت همچنین اشاره کرد که مقیاس بازی Shadows تقریباً به اندازه Assassin’s Creed Origins خواهد بود. بروک دیویس، مدیر روایت بازی، نیز اضافه کرد که دو شخصیت اصلی بازی، نائوئه (Naoe) و یاسوکه (Yasuke)، در خارج از حالت Canon، میتوانند شریک عاشقانه خود را انتخاب کنند و این روابط میتواند کوتاهمدت یا بلندمدت باشد.
دیویس در ادامه گفت:
“داستان Shadows در نهایت به یک پایان کاننیکال (Canonical – پایان اصلی و ثابت) ختم میشود. با این حال، مسیرهای بسیاری منتهی به این نقطه وجود دارند و به خصوص این مسیرها تعیین میکنند که چه کسانی در کنار شما خواهند بود و چه کسانی نه.”
تغییرات در داستان خط مدرن (Modern-Day) مجموعه Assassin’s Creed
توسعهدهندگان همچنین تأیید کردند که Shadows یک مسیر جدید را برای خط داستانی دنیای مدرن (Modern-Day) ارائه خواهد کرد.
دومونت گفت:
“این بخش با آنچه که تاکنون انجام دادهایم متفاوت خواهد بود، اما همچنان به لور مدرن (modern-day lore) ما متصل است و در هاب Animus و عناوین بعدی توسعه خواهد یافت.”
او همچنین اشاره کرد که هاتوری هانزو (Hattori Hanzō)، شخصیتی که در Assassin’s Creed: Memories ظاهر شد، در Shadows نیز حضور خواهد داشت.
رابطه بین نائوئه و یاسوکه در بازی چگونه خواهد بود؟
دیویس توضیح داد که نائوئه و یاسوکه از ابتدا در یک طرف واحد قرار نمیگیرند. او افزود:
“مسیرهای آنها در نهایت با هم تلاقی میکنند و میبینیم که آنها برای یک هدف مشترک، با یکدیگر اتحاد تشکیل میدهند. با این حال، این مسیر همیشه صاف و هموار نیست. پیشینهها و دیدگاههای منحصر به فرد آنها همیشه با هم همخوانی ندارد. این موضوعی است که بازیکنان گاهی حتی باید به آنها کمک کنند تا از طریق انتخابهای جالب بر این اختلافات غلبه کنند.”
جزئیات مبارزات و جوایز بازی
یوبیسافت اخیراً پیشنمایش کاملی از مکانیکهای مبارزات Shadows ارائه داد. اطلاعاتی نیز درباره بتلپس (Battle Pass) بازی به صورت غیررسمی فاش شده است. همچنین، یوبیسافت تأیید کرده که جوایز در هاب Animus به صورت رایگان در دسترس خواهند بود.
تاریخ انتشار و پلتفرمها
Assassin’s Creed Shadows در ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ برای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری X|S و رایانههای شخصی (PC) عرضه خواهد شد.